Carteis e portadas históricos

Carteis coas portadas históricas de Urbano Lugrís en “Vida Gallega”

23,90 

Cinco portadas históricas de Urbano Lugrís convertidas en carteis de gran formato.

 

Medidas 32×45 cm.
Impresas en cartolina estucada semi-mate de 350 gr.
[No PVP están incluídos os gastos de envío]

 

 

No ano do 50 aniversario da morte de Urbano Lugrís (A Coruña – Vigo, 1973), Alvarellos Editora rende homenaxe ao pintor e escritor –de quen publicou toda a súa obra literaria en 2008 e 2017– coa edición facsimilar das cinco portadas históricas que elaborou nos anos 50 para a revista Vida Gallega. Convertidas agora en carteis de gran formato (34 x 45 cm.).

 

Alvarellos Editora rescata, en edición facsimilar, as cinco portadas históricas que o gran pintor e escritor Urbano Lugrís (A Coruña, 1908        – Vigo, 1973) realizou para a revista Vida Gallega nos anos 50. Esta publicación editábase mensualmente (durante a súa segunda época), primeiro en Vigo e posteriormente en Lugo, entre os anos 1954 e 1963. Neste período Lugrís colaboraría intensamente, ben por medio de textos literarios, ben a través de espectaculares ilustracións como as que elaborou para estas cinco portadas agora rescatadas con motivo dos 50 anos do pasamento do artista.

 

Levan por título “Globo de Betanzos”, “Alegoría de Vigo”, “Alegoría carnavalesca”, “Collage” e “Alegoría das catro provincias galegas”, e foron publicadas entre agosto de 1955 e febreiro de 1959.

 

Nelas desenvolve o pintor boa parte do seu sedutor universo creativo. Están plenas de cor e inspiración. Como sinala Olivia Rodríguez-Tudela, estudosa do pintor e responsable da edición da obra literaria de Lugrís –Balada de los mares del norte (Alvarellos Editora, 2008) e El tesoro de Punta Herminia (Alvarellos Editora, 2017)–: «O sangue artístico de Urbano Lugrís é un surrealismo de fantasía e de imaxinación, que comparte con Eugenio Granell e con Maruja Mallo. A orixinalidade da súa obra débese a estar inscrita nunha Terra e nunha Cultura fondamente galeguista e republicana, da que procedía. Con este legado ás costas atravesou a Longa Noite de Pedra».

 

Esta inspiración está directamente plasmada nestas cinco obras de arte coas que Lugrís sublimou, con explosión de cor e vida, as portadas de Vida Gallega naqueles días tan grises da década dos 50.

 

[Véndense só a través da web de Alvarellos Editora www.alvarelloseditora.gal e, durante o ano, na Semana do Libro de Compostela (Selic) en xuño e na Feira do Libro da Coruña de inicios de agosto. Pódense mercar en “pack” os cinco, ou ben soltos, seleccionando na Cesta da compra os que se desexen].

 

Cartel de Urbano Lugrís (1955): “Alegoría de Vigo”

6,00 

Medidas 32×45 cms
Impreso en cartolina estucada semi-mate de 350 gramos
Reprodución facsimilar

 

Cartel realizado a partir da portada que Urbano Lugrís creou en 1955 para o número 9 da popular revista Vida Gallega. Nel rende homenaxe á cidade de Vigo (onde falecería en 1973). Leva por título “Alegoría de Vigo” e nel aparecen algúns dos temas e recursos pictóricos máis recoñecibles da súa pintura.

 

Como nunha vella postal ou fotografía pendurada dun madeiro lemos: “La Ciudad y Puerto de Vigo. 1935”. Debaixo, un barco metido nunha botella.

 

Para mercar o pack cos cinco carteis, aquí.

 

Alvarellos Editora conmemora en 2023 o “Ano L”, o ano do 50 cabodano dun dos creadores (artista e escritor) máis inspirados, orixinais e sedutores da historia de Galicia. Desde 2008 esta editorial publicou a obra literaria completa e dispersa de Urbano Lugrís, en dous volumes ao coidado da profesora da Universidade da Coruña, Olivia Rodríguez González: Balada de los mares del norte e El tesoro de Punta Herminia y otros textos sumergidos.

Cartel de Urbano Lugrís (1955): “Globo de Betanzos”

6,00 

Medidas 32×45 cms
Impreso en cartolina estucada semi-mate de 350 gramos
Reprodución facsimilar

 

Cartel realizado a partir da portada que Urbano Lugrís creou en 1955 para o número 6 da popular revista Vida Gallega. Nel rende homenaxe ao Globo de Betanzos, enorme aerostato de papel non tripulado que se lanza nesta antiga capital do Reino de Galicia cada ano en agosto na festividade de San Roque. Unha tradición que, ao parecer, naceu en 1814.

 

Para mercar o pack cos cinco carteis, aquí.

 

Alvarellos Editora conmemora en 2023 o “Ano L”, o ano do 50 cabodano dun dos creadores (artista e escritor) máis inspirados, orixinais e sedutores da historia de Galicia. Desde 2008 esta editorial publicou a obra literaria completa e dispersa de Urbano Lugrís, en dous volumes ao coidado da profesora da Universidade da Coruña, Olivia Rodríguez González: Balada de los mares del norte e El tesoro de Punta Herminia y otros textos sumergidos.

Cartel de Urbano Lugrís (1957): “Alegoría carnavalesca”

6,00 

Medidas 32×45 cms
Impreso en cartolina estucada semi-mate de 350 gramos
Reprodución facsimilar

 

Cartel realizado a partir da portada que Urbano Lugrís creou en 1957 para o número 24 da popular revista Vida Gallega. Nel rende homenaxe ao Entroido galaico. Leva por título “Alegoría carnavalesca” e nel aparece, en primeiro plano, unha recreación dun peliqueiro de Laza (municipio ourensán onde se mantén vivo un dos Entroidos máis antigos e xenuínos do mundo), rodeado doutros rostros, nunha composición plena de cores e onde o célebre “azul patinir” de Lugrís xorde entre a visión da paisaxe e a vestimenta dos personaxes.

 

Para mercar o pack cos cinco carteis, aquí.

 

Alvarellos Editora conmemora en 2023 o “Ano L”, o ano do 50 cabodano dun dos creadores (artista e escritor) máis inspirados, orixinais e sedutores da historia de Galicia. Desde 2008 esta editorial publicou a obra literaria completa e dispersa de Urbano Lugrís, en dous volumes ao coidado da profesora da Universidade da Coruña, Olivia Rodríguez González: Balada de los mares del norte e El tesoro de Punta Herminia y otros textos sumergidos.

Cartel de Urbano Lugrís (1958): “Collage”

6,00 

Medidas 32×45 cms
Impreso en cartolina estucada semi-mate de 350 gramos
Reprodución facsimilar

 

Cartel realizado a partir da portada que Urbano Lugrís creou en 1958 para o número 36 da popular revista Vida Gallega. Titulado “Collage”, é a portada, das cinco que o pintor realizou para esta publicación, onde apreciamos máis elementos recoñecibles do Surrealismo. Un mundo onírico onde o tempo semella collido por alfinetes.

 

Para mercar o pack cos cinco carteis, aquí.

 

Alvarellos Editora conmemora en 2023 o “Ano L”, o ano do 50 cabodano dun dos creadores (artista e escritor) máis inspirados, orixinais e sedutores da historia de Galicia. Desde 2008 esta editorial publicou a obra literaria completa e dispersa de Urbano Lugrís, en dous volumes ao coidado da profesora da Universidade da Coruña, Olivia Rodríguez González: Balada de los mares del norte e El tesoro de Punta Herminia y otros textos sumergidos.

Cartel de Urbano Lugrís (1959): “Alegoría das catro provincias galegas”

6,00 

Medidas 32×45 cms
Impreso en cartolina estucada semi-mate de 350 gramos
Reprodución facsimilar

 

Cartel realizado a partir da portada que Urbano Lugrís creou en 1959 para o número 59 da popular revista Vida Gallega. Nel rende homenaxe ás catro provincias galegas presentadas como os catro paus dunha baralla.

Denomínase “Alegoría das catro provincias galegas”. A Coruña aparece representada co seu Faro ou Torre; Lugo, a través da Mosqueira, esas fiestras únicas da Muralla Romana; Ourense, cunha folla de parra sobre cunca de viño tinto, e Pontevedra cunha embarcación que suca as ondas dun mar “azul lugrís”.

 

Para mercar o pack cos cinco carteis, aquí.

 

Alvarellos Editora conmemora en 2023 o “Ano L”, o ano do 50 cabodano dun dos creadores (artista e escritor) máis inspirados, orixinais e sedutores da historia de Galicia. Desde 2008 esta editorial publicou a obra literaria completa e dispersa de Urbano Lugrís, en dous volumes ao coidado da profesora da Universidade da Coruña, Olivia Rodríguez González: Balada de los mares del norte e El tesoro de Punta Herminia y otros textos sumergidos.

Cartel histórico de 1924: Festas de Santiago (facsimilar)

6,00 

Camilo Díaz Baliño

 

Formato: 20×45 cm.
Cartolina estucada semi-mate de 300 gr.

 

O autor deste cartel das Festas de Santiago de 1924 é todo un pioneiro do deseño galego, Camilo Díaz Baliño, nacido en Ferrol en 1889, director artístico do Concello de Santiago de Compostela nos anos 30 do século pasado e asasinado polo franquismo o 14 de agosto de 1936.

 

Díaz Baliño foi irmán da pintora e profesora Lolita Díaz Baliño (A Coruña, 1905-1963) e pai do refundador de Sargadelos e editor Isaac Díaz Pardo (Santiago, 1920-2012).

 

A presente edición facsimilar foi realizada en Max Dixital en Santiago de Compostela a partir do arquivo orixinal de Xosé Ramón Fandiño, biógrafo de Camilo Díaz Baliño e Isaac Díaz Pardo.

 

 

Cartel histórico de 1931: Coral de Ruada (facsimilar)

6,00 

Camilo Díaz Baliño

 

Formato: 32×45 cms
Cartolina estucada semi-mate de 300 gr.

 

O autor é todo un pioneiro do deseño galego, Camilo Díaz Baliño, nacido en Ferrol en 1889, director artístico do Concello de Santiago de Compostela nos anos 30 do século pasado e asasinado polo franquismo en 1936.

 

Como escenógrafo da Coral de Ruada, viaxa por América durante cinco meses do ano 1931. E este é o cartel que ideou para aquela xira. Este grupo polifónico foi fundado en Ourense en 1918 e hoxe, máis de cen anos despois, segue moi activo.

 

Díaz Baliño foi irmán da pintora e profesora Lolita Díaz Baliño (A Coruña, 1905-1963) e pai do refundador de Sargadelos e editor Isaac Díaz Pardo (Santiago, 1920-2012).

 

A presente edición facsimilar foi realizada en Max Dixital en Santiago de Compostela a partir do arquivo orixinal de Xosé Ramón Fandiño, biógrafo de Camilo Díaz Baliño e Isaac Díaz Pardo.

Cartel histórico de 1932: Estatuto de Galicia (facsimilar)

6,00 

Camilo Díaz Baliño

 

Formato: 32×45 cms
Cartolina estucada semi-mate de 300 gr.

 

Este cartel reproduce a portada do anteproxecto do Estatuto de Galicia de 1932 (catro anos antes de ser plebiscitado, en xuño de 1936, o texto definitivo). A publicación leva por título Estatuto de Galicia, Litografía e Imprenta Roel, A Coruña, 1932. Esta capa foi impresa por Roel pero as páxinas interiores do documento, tituladas Autonomía Gallega. El Estatuto de Galicia y La Asamblea Regional de Municipios, foron impresas por Tipografía El Eco de Santiago.

 

O autor é todo un pioneiro do deseño galego, Camilo Díaz Baliño, nacido en Ferrol en 1889, director artístico do Concello de Santiago de Compostela nos anos 30 do século pasado e asasinado polo franquismo o 14 de agosto de 1936.

 

Díaz Baliño foi irmán da pintora e profesora Lolita Díaz Baliño (A Coruña, 1905-1963) e pai do refundador de Sargadelos e editor Isaac Díaz Pardo (Santiago, 1920-2012).

 

A presente edición facsimilar foi realizada en Max Dixital en Santiago de Compostela a partir do arquivo orixinal de Xosé Ramón Fandiño, biógrafo de Camilo Díaz Baliño e Isaac Díaz Pardo.

 

Cartel histórico de 1932: Festas de Santiago (facsimilar)

6,00 

Camilo Díaz Baliño

 

Formato: 32×45 cms
Cartolina estucada semi-mate de 300 gr.

 

Cartel das Festas de Santiago de Compostela de 1932. O autor é todo un pioneiro do deseño galego, Camilo Díaz Baliño, nacido en Ferrol en 1889, director artístico do Concello de Santiago de Compostela nos anos 30 do século pasado e asasinado polo franquismo o 14 de agosto de 1936.

 

Díaz Baliño foi irmán da pintora e profesora Lolita Díaz Baliño (A Coruña, 1905-1963) e pai do refundador de Sargadelos e editor Isaac Díaz Pardo (Santiago, 1920-2012).

 

A presente edición facsimilar foi realizada en Max Dixital en Santiago de Compostela a partir do arquivo orixinal de Xosé Ramón Fandiño, biógrafo de Camilo Díaz Baliño e Isaac Díaz Pardo.

 

 

Cartel histórico de 1933: 1ª Feira de Mostras Rexional Galega (facsimilar)

6,00 

Camilo Díaz Baliño

 

Formato: 32×45 cms
Cartolina estucada semi-mate de 300 gr.

 

Cartel da “1ª Feria de Muestras Regional Gallega de Santiago”, de 1932. O autor é todo un pioneiro do deseño galego, Camilo Díaz Baliño, nacido en Ferrol en 1889, director artístico do Concello de Santiago de Compostela nos anos 30 do século pasado e asasinado polo franquismo o 14 de agosto de 1936.

 

Díaz Baliño foi irmán da pintora e profesora Lolita Díaz Baliño (A Coruña, 1905-1963) e pai do refundador de Sargadelos e editor Isaac Díaz Pardo (Santiago, 1920-2012).

 

A presente edición facsimilar foi realizada en Max Dixital en Santiago de Compostela a partir do arquivo orixinal de Xosé Ramón Fandiño, biógrafo de Camilo Díaz Baliño e Isaac Díaz Pardo.

 

 

Cartel histórico de 1936: “Estatuto de Galicia, SI” (facsimilar)

6,00 

Camilo Díaz Baliño

 

Formato: 32×45 cms
Cartolina estucada semi-mate de 300 gr.

 

Histórico cartel da campaña do Estatuto de Autonomía de Galicia plebiscitado o 28 de xuño de 1936. Reproducido en edición facsimilar e tratado polo deseñador Martiño Picallo. É un dos traballos máis coñecidos e brillantes deste pioneiro do deseño galego: Camilo Díaz Baliño, nacido en Ferrol en 1889, director artístico do Concello de Santiago de Compostela nos anos 30 do século pasado e asasinado polo franquismo en 1936. Díaz Baliño foi irmán da pintora e profesora Lolita Díaz Baliño (A Coruña, 1905-1963) e pai do refundador de Sargadelos e editor Isaac Díaz Pardo (Santiago, 1920-2012).

 

Neste “Estatuto de Galicia, SI” vemos, sobre fondo claro, unha muller vestida de azul que se apoia nunha gran roda dentada, alusiva ao progreso, e levanta coa esquerda unha póla de oliveira, símbolo da vitoria. No peito leva o Escudo de Galicia, e a súa cabeza vai cuberta por un amplo pano, que lle tapa os ollos, coma unha sacerdotisa, levando na cima unha estrela.

 

Abaixo, a carón da sinatura do autor, aparece o nome da imprenta orixinal: Offset Roel Vigo. A presente edición facsimilar foi realizada en Max Dixital en Santiago de Compostela.

 

Cartel histórico de 1936: Festas de Santiago (facsimilar)

6,00 

Camilo Díaz Baliño

 

Formato: 23×45 cms
Cartolina estucada semi-mate de 300 gr.

 

Este cartel é realmente singular, pois foi realizado nos días previos ao golpe de Estado de Franco e do inicio da Guerra Civil. É o cartel deseñado para as Festas do Apóstolo de 1936. De feito, chegou a ser repartido, a comezos de xullo, entre os establecementos públicos da cidade de Compostela, mais axiña sería totalmente retirado. Ondeaban xuntas nel as bandeiras da IIª República española e de Galicia. Un soño que remataría, eses días, en traxedia.

 

O autor é todo un pioneiro do deseño galego, Camilo Díaz Baliño, nacido en Ferrol en 1889, director artístico do Concello de Santiago de Compostela nos anos 30 do século pasado e asasinado polo franquismo o 14 de agosto de 1936, polo esta obra sería toda unha despedida.

 

Díaz Baliño foi irmán da pintora e profesora Lolita Díaz Baliño (A Coruña, 1905-1963) e pai do refundador de Sargadelos e editor Isaac Díaz Pardo (Santiago, 1920-2012).

 

A presente edición facsimilar foi realizada en Max Dixital en Santiago de Compostela a partir do arquivo orixinal de Xosé Ramón Fandiño, biógrafo de Camilo Díaz Baliño e Isaac Díaz Pardo.

 

 

Cartel histórico de La Barraca de Lorca en A Coruña [Facsimilar de 1932]

6,00 

EDICIÓN FACSIMILAR 90 ANIVERSARIO DE LA BARRACA EN GALICIA

Medidas 30 x 44 cm.
Cartolina estucada semimate 300 gr.

 

Os días luns 22 e martes 23 de agosto de 1932, a compañía teatral universitaria La Barraca, dirixida por Federico García Lorca, actuaba na cidade da Coruña, primeira parada dentro da ampla xira galega de dez días que tamén a levaría a Santiago de Compostela, Vigo, Baiona, Pontevedra, Vilagarcía de Arousa e Ribadeo. Este é o cartel histórico que anunciaba polas rúas da cidade aquela actuación. Nunha edición facsimilar de Alvarellos Editora que conmemora os 90 anos de La Barraca en Galicia.

 

NP-G-Cartel-La-Barraca-Lorca-Coruna-1932