NP_G_CORUÑA_MEMORIA_DE_MAR_2025


12,00 €
Caixa de 11 postais
Formato: 20,5 x 13 cms
Depósito Legal C 1150-2025
NP_G_CORUÑA_MEMORIA_DE_MAR_2025
Alvarellos Editora rescata unha nova serie de imaxes históricas da Coruña. Memoria de mar reúne 11 fotografías en formato postal, algunhas moi descoñecidas, de praias desaparecidas ou bañistas gozando do verán hai un século.
Alvarellos Editora publica unha nova serie de fotografías históricas da cidade. Baixo o título xenérico de A Coruña, memoria de mar rescatamos once imaxes, algunhas delas moi descoñecidas, de praias e de bañistas disfrutando do verán. Presentadas como un “pack” de postais de gran formato.
Algunhas das imaxes proceden do Arquivo Municipal da Coruña (AMC) e tamén do Fondo do fotógrafo José Villar Martelo (1863-1951), que custodia o propio AMC. Outras son do arquivo de Alvarellos Editora.
LUGARES DESAPARECIDOS: PRAIA DO PARROTE OU CASTELO DE SANTO AMARO
A data das imaxes abarca dende inicios do século XX ata os anos 60. Entre elas, figuran dúas fotografías da desaparecida praia do Parrote e outras dúas do tamén desaparecido castelo de Santo Amaro, ubicado onde hoxe está o clube náutico.
Noutras aparecen grupos de persoas disfrutando da praia en Riazor, o Sanatorio de Oza ou Santa Cristina. Diversas estampas da baía completan esta sedutora selección de Alvarellos Editora.
Esta nova serie a coruña, memoria de mar, súmase a outras catro entregas anteriores que, dende 2016, foi publicando esta editorial e presentando, cada mes de agosto, na Feira do Libro da Coruña:
Páxinas: 148
Medidas: 20x 19
Idioma: galego
Primeira edición: maio 2007
ISBN: 978–84–89323–14–8
Ilustracións: galería gráfica con fotos, documentos e recortes de prensa dende 1977 a 2007.
Limiar: “Notas para unha historia do libro en Galicia”, por Henrique Alvarellos Casas.
Volume conmemorativo dos trinta anos de existencia dunha das editoriais máis veteranas do país: Alvarellos Editora. Empresa familiar e independente creada en Lugo por Enrique Alvarellos Iglesias (1931-2004) en maio de 1977. Trinta e tres autores –escritores, xornalistas, editores, libreiros, profesores, promotores culturais, etc.– reflexionan nesta obra sobre o libro galego e o mundo da edición en Galicia dende a Transición ata hoxe, e homenaxean, a un tempo, a figura irrepetible do fundador de Alvarellos Editora.
O libro conta, así mesmo, co estudo introdutorio “Notas para unha historia do libro en Galicia, 1966-2007”, onde o actual editor da empresa, Henrique Alvarellos Casas, leva a cabo un percorrido cronolóxico sobre os feitos máis sobranceiros deste proxecto editorial. Finalmente, unha galería gráfica mostra, en fotografías, recortes de prensa e documentación varia, a xestación desta empresa e os seus trinta primeiros anos de vida.
OS AUTORES
Participan nesta publicación (por orde alfabética):
Adolfo de Abel Vilela, historiador.
Xavier Alcalá, escritor.
Xesús Alonso Montero, catedrático emérito de Literatura Galega, ensaísta e polígrafo.
José Alonso Sánchez, xornalista de El Progreso.
Henrique Alvarellos Casas, editor e xornalista.
Luís Álvarez Pousa, xornalista e profesor de Xornalismo na USC.
Xosé Ramón Barreiro, presidente da Real Academia Galega da Lingua.
Manuel Bragado, editor de Edicións Xerais de Galicia.
Ánxela Bugallo, conselleira de Cultura e Deporte da Xunta de Galicia.
Tucho Calvo, director de Biblos Clube de Lectores e redactor xefe de La Voz de Galicia.
Toño Castro, maxistrado.
Xaime Corral, presidente da Federación de Libreiros de Galicia.
Jesús Couceiro, libreiro.
Isaac Díaz Pardo, editor, artista e refundador de Sargadelos.
Afonso Eiré, director do semanario A Nosa Terra.
Miguel Anxo Fernán Vello, director de Edicións Espiral Maior e poeta.
Francisco Fernández del Riego, co-fundador da Editorial Galaxia.
Xesús Fraga, escritor e xornalista de La Voz de Galicia.
Xosé María G. Palmeiro, xornalista.
Alfonso G. Sanmartín, presidente da Asociación Galega de Editores.
Bieito Ledo, editor de Ir Indo.
Antón Mascato, director adxunto de Nova Galicia Edicións.
José López Orozco, alcalde de Lugo.
Xesús Mato, crego rural.
Luís Pérez, xornalista e redactor xefe de El Correo Gallego.
Xosé Antón Perozo, escritor e xornalista.
Olivia Rodríguez, profesora de Teoría da Literatura da Universidade da Coruña.
Xosé Sánchez Bugallo, alcalde de Santiago de Compostela.
Xavier Senín, xornalista e subdirector xeral de Cultura da Xunta de Galicia entre 1987 e 2006.
Anxo Tarrío, catedrático de Filoloxías Galega e Portuguesa da USC.
Marcos Valcárcel, catedrático de Lingua e Literatura Galegas e historiador.
Armando Vázquez Crespo, escritor e xornalista.
Ramón Villares, presidente do Consello da Cultura Galega.
Pp.: 166. Formato 15 x 20 cm.
ISBN 978-84-16460-83-0
Aramados é un dos libros “perdidos” do exilio republicano galego e español. Escrito no campo de concentración francés de Septfonds durante 1939, o seu autor é o avogado, político, xornalista e escritor galego natural de Ordes Manuel García Gerpe, quen, en febreiro de 1939, xunto con miles de exiliados en condicións extremas, tivo que cruzar a fronteira francesa para confinarse en varios campos para refuxiados; entre eles, o de concentración de Septfonds, na rexión de Mediodía-Pireneos. Despois de nove meses durísimos, consegue axuda dende Buenos Aires e logra embarcar a finais de 1939. Na cidade porteña continúa a súa loita contra a ditadura. Unha das primeiras accións será publicar Alambradas (Editorial Celta, Buenos Aires, 1941), a crónica ficcionada dos seus nove meses no campo de concentración francés. Pouco máis tarde, aflixido e enfermo, falece un 4 de xullo de 1949.
Medio século despois, en 2019, o poeta, tradutor e profesor Miro Villar (Cee, 1965) afronta a tradución de Alambradas / Aramados, unha crónica que rescatamos este 2020 e que non volvera ser editada dende 1941.
Dende Buenos Aires, escribe García Gerpe o 14 de abril de 1941:
“Móveme e impúlsame tan só a dor dos meus compatriotas; que por ser deles é miña. Máis de 150.000 refuxiados españois, que levan dous anos longos de cativerio entre aramados, continúan hoxe, presos desta dor, flotando en toda clase de enfermidades, loitando coa morte, tan desafiuzados, tan afastados e esquecidos do mundo como nos primeiros días do noso martirio, cando aínda non se expandira aos catro ventos a inmensa dor dun pobo escravizado”.
No Limiar, o tradutor, Miro Villar, afirma:
“Non oculta o autor o duro debate político entre os propios refuxiados, o que acontece no exterior e mesmo noutros campos, a través da correspondencia que reciben, ou a discusión política sobre os criterios á hora de escolleren ás persoas que poderán exiliarse nalgún dos barcos que se están a preparar, nun proceso cheo de dificultades (…) que revelan en ocasións a baixeza humana en situacións límite”.
(Versión en cartoné)
Formato: 1136 pp. 16×24 cm.
ISBN (cartoné): 978-84-89323-86-5
Un volume de máis de 1.100 páxinas. Revélanse numerosos datos, documentos e ilustracións inéditos.
A esperada biografía dun personaxe fundamental na Galicia do século XIX: Antonio López Ferreiro. O profesor Carlos Santos Fernández (A Coruña, 1961) culmina con esta obra un prolixo traballo de investigación no que se revelan numerosos datos inéditos e se aportan valiosos documentos procedentes dos arquivos persoais do historiador. Preto dun cento de ilustracións enriquecen este libro de máis de 1.100 páxinas, moitas delas tamén descoñecidas ata hoxe.
Páxinas: 70
Lingua: castelán
Colección: En Clave de Fa
Ano 1ª edición: 2004
ISBN: 84–85311–19-1
Himnos y Cánticos é un traballo litúrxico-musical para a celebración da Liturxia das Horas. Sor Carmen musicaliza os Himnos propios do Oficio da congregación de relixiosas Pasionistas, himnos á Paixón do Señor e á Santísima Virxe e tamén diversos Cánticos. Na carta de presentación da obra, Fr. Carlos A. Azpiroz Costa, Mestre da Orde de Pasionistas, afirma que “Sor Carmen ha conseguido volcar toda su sensibilidad artística y su profundidad contemplativa en este trabajo”. A autora, pola súa banda, afirma na introducción que “musicalizar estos Himnos fue conectar en espíritu y en verdad con el Misterio de Jesús. Un escuchar constante la Palabra de Dios y dejarla emerger envuelta en sonidos que descansan y reposan en el corazón”.
Pp. 104. Formato 12 x 22 cms.
ISBN 978-84-16460-75-5
Publicamos a edición en inglés do Libro V do Codex Calixtinus. A tradución corre a cargo da filóloga Teresa Moralejo (neta de Abelardo Moralejo, quen, en 1951, fora o primeiro en traducir o Códice do latín ao castelán). O Calixtinus foi elixido en 2017 pola UNESCO como “Rexistro da Memoria do Mundo”.
Unha edición en inglés (no mesmo formato popular e de peto na que publicara a edición en castelán en 2016) do texto máis atractivo e popular do Códice Calixtino: o Libro V ou Guía do Peregrino Medieval, escrito a mediados do século XII e que se considera a primeira guía de viaxes de Europa. Hoxe, no mercado, non era posible atopar unha edición popular, en inglés, desta obra.
O Codex Calixtinus foi seleccionado en 2017 pola UNESCO como «Rexistro da Memoria do Mundo», unha inscrición que recoñece as grandes xoias documentais da historia da humanidade.
Estamos diante dun texto que é un tesouro esencial para todos os amantes do Camiño, da cidade de Santiago e da cultura europea.
O autor deste Libro V do Códice, posiblemente un monxe francés chamado Aimeric Picaud, detense nos lugares, monumentos e persoas que atopa no camiño do Camiño de Santiago. A narración faranos viaxar aos primeiros tempos das peregrinacións.
A musicóloga María García leva a cabo un extenso e documentado estudo de máis de 400 páxinas sobre unha época moi pouco tratada pola bibliografía existente.
Idioma: castelán
Data 1ª edición: xaneiro de 2009
ISBN: 978-84-89323-26-1
Páxinas: 407
Medidas: 17×24 cm.
Encadernación: cosida, con tapa branda plastificada e solapas
Tunas e concertinas, orfeóns e rondallas, funcións teatrais, compañías líricas, ópera, zarzuela, sociedades recreativas, verbenas, romarías, bailes, cafés-concerto, unha Banda Municipal en auxe… La vida musical en Santiago a finales del siglo XIX transpórtanos a unha Compostela na que a música empeza a transcender os seus espazos habituais relixiosos –con epicentro na catedral e a súa Capela de Música– e ábrese a novas manifestacións máis laicas e urbanas ligadas a unha ideoloxía en auxe, o Rexionalismo. É a época da creación da Escola de Música da Sociedade Económica de Amigos do País, antecedente do actual Conservatorio Histórico de Santiago. A autora, María García Caballero, doutora en Musicoloxía, mergúllanos nun universo apenas tratado pola bibliografía especializada. Centenares de datos, anécdotas, cifras e nomes propios constitúen un vasto estudo que nos traslada aos costumes e formas de vida dun tempo convulso e histórico, o Santiago da Restauración.
![A Coruña, memoria de mar [Fotografía histórica en once postais]](https://alvarelloseditora.gal/wp-content/uploads/2025/07/A-Coruna-Memoria-de-Mar-scaled.jpg)